Medicin-Medikamente


Idag har jag jobbat men gick en timma tidigare för jag skulle till Falun till Doktorn..

Rutinen var som vanligt men tvärt om =) Först blodtryck och sen urinprov, det brukar vara urinprov --> blodtryck men vem bryr sig? Huvudsaken är att det blir gjort.

Blodtrycket var Godkänt och det är ju skönt. Resten av proverna var... ja,.... Inte så bra kanske... Kreatininet har stigit. Inte förvånande men det leder till annat.

*Surheten i min kropp regleras inte. Alltså får jag tillskott nu. Bikarbonat 4 tabletter/dygn.
*Kaliumet är för högt. Ska äta Kaliumfattig kost.
*Fosfatet var fel åt nåt håll.... Ändras det inte blir det behandling mot det också...(Försöker behandla med kost-->Inga mjölkprodukter)

Det är förjävla svårt att komma ihåg vad som sägs men jag kommer ihåg vad som ska göras åt det...

Fy fan, nu börjar det kännas lite surt..... Nästa besök blir om 4 månader... det blir tätare alltså.. Jag samlar i alla fall inte på mig något vatten.. Positivt tänkande!!

Ska få träffa en sköterska som har hand om njursjuka... man kan fråga och få reda på hur behandlingen är längre fram. Det blir bra...

Fick remiss så jag får odla för urinvägsinfektionen i alla fall. Så jag ska bara lämna in det på Vc så fixar Doktorn det.

Det är fan tur att vi betalar skatt!! Skatt är bra, utan skatt blir det dyrt när det väl gäller....

Jaja... Hoppas ni har det bra... Jag försöker =)

kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0