Nyårskrönika 2009


Året som gick har vart väldigt händelserikt i många avseenden. Har lärt mig mycket om andra och mig själv.
Har tagit många bra och många mindre bra beslut.


Januari

Början av året hände det inte så mycket. Jag fyllde 27 och började ta tag i körkortet på allvar. Blev med Saab. 
Tankegångarna om min livssituation började förändras så smått. Vad det här vad jag egentligen ville ha?

Februari

Körde en massa bil.

Valdes in som suppleant i styrelsen för Kommunal sektion 6. Utbildningarna drog igång nästan genast 

20e var vi på Genrepet för deltävlingen i melodifestivalen. Skoj!

Mars

Utbildningar varvades med jobb och bikörning.

April

I April kom jag en bit med körkortet. Risk 1an gjordes i övrigt var det jobb som gällde.

Maj

Mycket jobb denna månad.

13e Var halkbanan avklarad och Tjejruset likaså.

Besök på Njurmottagningen, vilket inte var så upplyftande direkt.

Bestämde mig för att det här livet ville jag inte leva. Frågan var ju bara när jag skule orka ta tag i det.

Juni

En mycket händelserik månad må jag säga. Den började ganska turbulent.

1a Juni jobbade jag kväll. Slutade 21:30. Direkt när jag kom hem så började sambon bråka. Om något oväsentligt som vanligt.
Han sa; "jag kanske ska flytta"
Jag sa; "Ja det vore nog bäst"

Spenderade natten på jobb eftersom jag inte vågade vara hemma när han var så arg. Skulle ju ändå börja jobba 7:30 så..

Åkte direkt till Gävle efter jobb och stannade där i 5 dagar tills allt hade lugnat ner sig lite och ex-sambon hade flyttat.
Det bästa beslut jag har tagit på länge.

Det var nu jag märkte vilka mina verkliga vänner var <3

11e var det dags för teoriprovet så Fiffi följde. Vad klar på en kvart tror jag och klarade det! Det firades med frukost på McDonalds ;)

Uppkörningen vad bokad till den 18e men det blev inställt. Antar att det var för att det var dagen före midsommar och trafiken är lite speciell.  Fick ny tid på en gång, 22a var det dags!

Midsommar ja.. jobbade till 21:30 och åkte sen på fest i Gagnef hos Elias. Midsommar var mycket roligare nrä man var yngre ;)

22a då och dags för uppkörning! Skulle jobba 7:30-15 men ändrade så jag slutade kl 13. Vissa saker är ju viktigare än andra.

Jag och Fiffi drog till Borlänge där Peace and Love hade dragit igång och solen sken fint!

Klarade uppkörningen!! Så jävla skön känsla!

Bort med skylten, hem till Fiffi och Pullan och eldade upp eländet :)

Hämtade upp Hinkan och vi körde en sväng. Upptänkte att min mobil inte funkade. "stängd på kundens begäran"
Vi åkte hem till mig och där låg mina krukor buckliga och runtslängda och grannarna som satt ute tittade konstigt på mig.

Vi fattade direkt vad som hade hänt. Ringde upp xet och frågade vad fan som pågick. Han hade stängt min telefon och vart hem och letat efter mig. Det fortsatte med hot och jag fick lov att ringa upp hans pappa och tala om för honom att detta kan inte pågå.
Sov hos Hinkan och Magnhild där jag kände mig trygg <3

Juli

Jaa... Juli ja, månaden då jag bröt alla regler jag någonsinn har satt upp för mig själv. Dubbelmoral? Oh yes...

Jag var åter till Gävle, körde saab dit. Syrran var hit och vi grillade. Det var mycket grillande denna sommar.

Tatuerade mig, var skitsnygg på hotellet där Rännhola spelade. Det gäller att ta igen det man har förlorat.

Augusti

Jobbade ett par dubbelpass. Gjorde annat på ledig tid. Tänkte bara på mig själv och sket fullständigt i vissa andra.
Jag är ju faktiskt nr 1 i mitt liv....

September

Hinkan följde med mig till Njurmottagningen där jag fick lov att inse mina begränsningar. Alla besvär jag har är följdsymtom på Njursvikten.

Blev sjukskriven 50%, ett totalt nederlag. Men vad gör man?
Bestämde mig för att flytta från kåken.

Oktober

Vissa bestämde sig hur dom ville ha det. Syrran var och hälsade på en snabbis.
Var till Ikea i Barkarby och träffade Björne och Flippis.

Flyttade!

November

Fullsmockat med utbildningar och Repskap. Det börjar röra lite på sig.

Såg Magnus Betnér live i Falun!

Julbord den 27e med efterfest!

December

En ganska lugn månad faktiskt.

Julafton spenderades på Jobb som vanligt ;)



Så var det dags för år 2010 då. Nytt år, nya möjligheter och motgångar! Men vad fan, livet är upp och ner, hit och dit. Vore ju tråkigt om det var händelselöst! Det gäller att se det positivt.

Hur som helst. Det här året tänker jag ha roligt, omge mig med människor som jag älskar och skita i dom som bara vill mig illa... Det är väl ett bra nyårslöfte?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0