Djursjukhuset igen..



Jag har då aldrig haft en katt som har vart så dyr i drift som Seifer!

Upptäckte ett nytt sår i dag och så låg han bara vid sängen och flämtade. Slö och konstig. Så det var bara att ringa Falun och vi fick komma till halv ett.

Tempen låg på 40,3, de tog prov på såret. Inga bakterier den här gången heller. Så han fick en cortisoninjektion och en till cortisonkur. Samma kur som sist...

Men som veterinären sa: "Om vi bara visste vad det var". Så... på papperet står det allergisymtom men egentligen vet dom tydligen inte vad det är.

Ja, det här kalaset kostade 1700kr... Jag säger inte att han inte är värd det men det är mycket pengar för en deltidssjukskriven Undersköterska som går på timvik.

Ja, så kan det gå. Han var i alla fall jätteduktig hos Doktorn men var väl inte så glad på han som gav honom sprutan.

Blev så himla mycket idag så jag har både glömt att ta medicinerna och äta...

Nu tänker jag ta mig lite kaffe i alla fall!

Ha det gött!

Porr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0