Blogginlägg #1000!


Jihooo! Detta är blogginlägg nr 1000! Så egentligen borde den vara fylld av nyttigheter och allvarligt skit men jag vet inte om jag orkar...


Eller kanske lite förresten ;)

Låt mig tänka ett tag medans jag går ut till Berit och stoppar in sladden.





Kan ju börja med att jag har Jul-ångest. En riktigt ordentlig sådan. Vilket är ganska konstigt eftersom jag egentligen skiter fullständigt i Julen.

Jag tror att det beror på att man ska tycka om julen och eftersom alla runt om kring mig är fet-hypade just nu så får jag ångest för att jag inte är det.
 Alla dessa jäkla måsten tar knäcken på mig. Jag jobbar gärna juldagarna och ska göra det även det här året. Men så fort jag säger det till någon så får jag höra:
"jobba på jul?! Då ska man ju vara ledig och mysa med familjen!"

Jaha, och vilken familj då om jag får fråga?
Syrran som alltid firar med sin Pappa? Med min dementa Mormor? Eller med min Mamma som är ganska upptagen med sig själv just nu?

Jag bara undrar...

Nej jag tycker inte om Julen, det har inte vart någon speciell högtid för mig sen min Morfar dog (1993). Julen för mig är bara deprimerande och helt och hållet fyllt med krav.

Krav på att man ska köpa Julklappar (jaja, ni säger att ni inget vill ha men det vill ni i alla fall). Krav på att man ska ha allt som går att ha på julbordet. Krav på att det ska vara så gulligullmysigt och kärleksfullt. Krav på att allt ska vara super-perfekt!

Omöjliga krav att ställa men likt förbannat ställer alla dessa krav på sig sjäv och alla runt om kring dem.

Jag vet att det finns fler som tycker och känner som jag gör men vem vågar säga det?
Om man inte älskar julen så anses man vara konstig, onormal, anorm och helt och hållet psykotisk...

Ja, nu har jag verkligen vänt ut och in på mig själv. Antar att det duger för blogginlägg nr. 1000.

Om ni inte tycker det så skiter jag ändå i vilket, det är min blogg och här bestämmer jag!

Jag vet att ni älskar bloggen i alla fall....

Filar på en nyårskrönika förresten, så håll utkik!

Puss och porr



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0