Wii!, Mitt tv-spelsliv!

jag och raringen har köpt Nintendo Wii idag! :) jag säger VI eftersom vi har betalat det tillsammans ;)
Nu sitter jag och kollar medans han kör igenom Sports. Jag provade först! :) jag har fan vart tv-spelstokig sen jag var liten och spelade Super mario Bros på Nintendo 8bit.
Jag sparade ihop min veckopeng på ett konto i ett år tror jag tills jag kunde köpa det eftertraktade spelet. Mamma la till en hundring tror jag och jag var överlycklig nör hon kom hem med det! 995 kr kostade det med spelet. Åh vad stolt jag var att jag hade sparat själv! Mycket bra gjort :) Jag kom ihåg när mormor kom med Super Mario 3 åt mig i present, fan dom var ju dyra på den tiden... Det spelet är borta, ligger väl hos mitt ex tillsammans med alla andra saker som jag aldrig har fått tillbaka... (en lång historia, eller, inte så lång men mörk. Tar det nån annan gång)

I alla fall, älskar tv-spel! Har ju kvar mitt gamla 8bit. Fullt fungerande och jätteroligt! Äger även ett PS1 (är ju beroende av Final Fantasy VIII och Resident Evil 2) och vi har också ett Gamecube. Ville ha ett PS3 men raringen ville ha ett Wii och det var fan roligt! Ska bli roligt att kunna köpa Guitar Hero för det är fan bäst!

Ja. blir till att möblera om idag då. Raring ska köpa en projektor nästa månad så då blir det superrolig att spela!

Är ledig idag by the way, men ska upp och jobba i mogon... På måndag kommer mamma o hälsar på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0