Tävla i musik

Jag har faktiskt varit vaken ett par timmar. Har druckit kaffe och suttit och surfat . det ser nog roligt ut när jag och raringen sitter bredvid varandra i soffan med en varsinn dator :)  Men så är det!

Ikväll är det melodifesivalen och vi ska nog se på det. Ovanligt för mig för jag tycker att sånt har spårat ut totalt. jag kollar inte på idol och jag fattar inte hur man kan ha en musiktävling där förpubertala trånande fjortisar kan avgöra vem som vinner. Kom  igen, hur mycket handlar det verkligen om musiken? hade det gjort det hade Idol-Amanda aldrig kommit så långt som hon gjorde. vemo som helst kan skrika falskt. (ja jag såg finalen, motvilligt, jag var på en fest där de såg den)

Jag står fast vid mitt ord, jag anser inte att man kan tävla i musik, det är svårt. Alla tycker ju olika. Då är det ju lättare att tävla i löpning, den som kommer först vinner ju självklart. Allvarligt, vem tror att småfjortisarna röstar på den som sjunger bäst? Inte jag, jag tror att de rösta på den som är "snyggats".

Anyway, jag ska nog se det i alla fall... men jag röstar inte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0