Fråga Doktorn??

Kollade in Kidneybönans Blogg idag. Såg att Fråga Doktorn hade haft ett program om Njurar och Dialys i veckan. Kollade in det på Svt play och fy fasen vad besviken jag blev!!  

1, håller med Kidneybönan om att det behövs nog mer än "en ledig hylla" när man har påsdialys.

2. De missade uttappningpåsen på sin fina bild.

3. Öh.. är det bara penisionärer över 70 som har dialys i det här landet eller?? Som njursjuk vet jag att så är inte fallet men merparten av Sverige kommet ju att tro det eftersom det bara var äldre i programmet. Som ringde in också förresten....

Jag är glad över att njurarna fick lite plats i Svensk tv för en gångs skull men det var ju helt fel! Skulle vilja ha sett lite yngre personer som berättar om sin sjukdom och om hur man kombinerar kärleksliv, barn och dialys.... Inget som dessa intervjuade kunde bidra med direkt.....

4: Det heter Siljansnäs Pucko! Inte Siljansneees!! Nääääs!!

Hittade ingen klagomålshörna på svts hemsida som dyns var... Detta program störde mig något så oerhört... Hur doktorn kan ju prova att inte avbryta alla hela tiden också.... Pinsamt svt, pinsamt.....Skäms!

Kommentarer
Postat av: Kidneybönan

Det kanske bara är pensionärer som ser på TV nuförtiden? De njursjuka under 65 som jag känner bloggar istället :-) Men visst känner man sig i minoritet som njursjuk när pensionen är skapligt avlägsen...

2008-09-10 @ 16:54:08
URL: http://kidneybonan.wordpress.com
Postat av: HarrietN

Hej ännu en njurkollega i vardande ser jag! Får jag länka till dig tro? har själv fått min andra njure i febr i år, gick med den förra i 20 år. Lite jobbigt denna gång pga andra gången och tvättning av blodet då vi inte hade samma blodgrupp min donator och jag......förra gången gick det som hejsan......

2008-09-10 @ 17:12:57
URL: http://hem.passagen.se/hno0222/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0