Gårdagens Undersökning

Here we go:

Dagen startade tidigt, alltför tidigt. Hade ställt klockan på 5:30 men vaknade 5. Typiskt. Gjorde mig i ordning och kunde ta en lugn promenad till busshållsplatsen. bussen gick 6:35 och var i tid. Skönt. Fick se solen gå upp under färden till Borlänge där jag bytte buss. var framme vid lasarettet vid en 8:15. Skönt att vara i tid! Satt i entren och läste min bok ett tag innan jag gick upp på avdelningen. Mamma hann fram innan jag fick komma in och det var skönt.

Sen skulle de sätta in en droppnål, även kallad skortsten. Det gick inte så himla bra..  Så här är det: jag har tunna vener. Så tunna att jag blev nekad att lämna blod i Blodbussen. Plus att de inte vill synas heller... Dubbelt skit alltså. Hon stack först i min högra arm. försökte o försökte, Inget svar. Tvungen att sticka igen. Försökte på samma arm och helvete vad ont det gjorde! De är inte så små heller de där nålarna.. hon grävde länge och väl men gav upp.
Såg att hon  mådde dåligt för att det gjorde ont på mig men vad fasen, det lär ju göras så det är bara att bita ihop.
Hon hämtade en annan som tog andra armen.
Misslyckades de med den så var det bara att gå på händerna och sticka. Hon kände länge och väl och pumpade blodtrycksmanchetten många gånger.
 Som tur var så hittade hon på första försöket! Jäkla tur! Så jag fick koksalt och jod och koksalt igen och sen var det bara att försöka slå ihjäl 7 timmar.


Som tur var skulle jag vara på Njur halv fyra så 6 timmar att slå ihjäl. Skulle vara tillbaka på Lab 16:40 Prick!
Vi gick lite i Falun och åkte sen till Borlänge. Handlade inte så mycket. Ett litet katträd med en boll på , ett par örhängen och vitaminer =)

Njur gick bra, nästan ingen förändring men fick höja Atacanden till 8mg/dag för att försöka miska Proteinutsläppet ännu mer. Ska ta Prover nästa vecka igen för att se om Kalium-nivån höjs för det är ju inte så bra. 
 Men det sänker ju blodtrycket också så blir det för lågt så jag mår dåligt och svimmar och har mig så får vi sänka igen

Så Doris: Om jag svimmar på jobbet behöver inte ambulans tillkallas... tror jag i alla fall ;-)

Tillbaks till Lab och fick hålla i en värmekudde för jag blev stucken i fingret (eller fingrarna, 2 stycken) Det gör ondare än i armen tycker jag. Det bara rann ur det där fingret! Bra grejor må jag säga! =) Hon fick i alla fall vad hon skulle ha.  Så jag får väl svar på proverna här framöver...

Mamma skjutsade mig till Borlänge där det precis kom in en buss som skulle åt mitt håll! Tur! Så jag var hemma vid en halv 7... Då var det bara att laga mat o greja för jag började jobba kl 7 idag...

Jag var ordentligt trött igår när jag kom hem...

Så! Det var den dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0