Har du njure?

Idag har vart en skön dag. Vaknade vid en halv tio och gick upp då. Tidigt för att vara jag när jag är ledig men vad fasen, ibland så kan jag.

Åkte in till närmaste stad och fikade med min vän E. Gott gott, the och focaccia, ljuvligt. gick en sväng på apoteket och hämtade ut lite blodtrycksmedicin, njursviktiv som jag är måste jag hålla koll på trycket. Dom har börjat med nåt nytt på apoteket. att man kan spara receepten på apoteket. Vet inte riktigt vad hon pratade om men det bli nog bra. Medeicinen är dyr, nästan 600 spänn för 100 piller. jag tar 1,5 om dagen. Men jag kommer i alla fall upp i rabatt fort :) jag har två olika blodtrycksmediciner. Den ena är blodtryckssänkande och gör något med proteinerna, den andra är blodtryckssänkande och pulssänkande. fick sådana jäkla hjärtklappningar till och från.

Livet som njursviktig är inte så illa i mitt fall.. Än det vill säga, jag ligger fortfarande på en sån bra nivå (40-50%) att jag ännu inte känner några symtom. skönt tycker jag men ändå... tanken på vad som komma skall i framtiden. Dialys, kost..........transplantation.. skrämmande som fan! försöker gå ner i vikt och träna så trycket kanske blir bättre och jag inte behöver ta så mycket sänkande.

var på Yoga nu på kvällen. Det är skönt. På mig gör det tyvärr ont i handflatorna men jag ska väl vänja mig vid det  och kanske lättar det om jag lättar lite ;)

Nä vänner. Nu ska jag titta på Gossip Girl

Love

några frågor om njursvikt förresten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0