Statement


Idag klagade Tessan på att jag bloggar dåligt! ;) Kan ju bara hålla med faktiskt... Ska försöka skärpa mig :P

Men vissa dagar startar jag inte ens datorn.

Idag har jag vart hos Tessan och druckit kaffe halva dagen, fick låna Fiffis bil så jag var ett FordMongo! Haha!

Men i alla fall... Trevligt med lite kaffe och prat bara :) Vi planerade lite framtida fest och det kommer nog bli riktigt skoj! Maskerad för fan!

Nu är Tessan och jobbar och Jockis är på Volvo och meckar Saab med Matsi.  Här sitter jag! ;P

Funderar på om man ska Photoshopa lite eller nåt. Dammsög gjorde jag igår och diken tar ju maskinen hand om.

Det skulle väl vara packa som står på schemat men jag har redan packat två jäkla kartonger och det får räcka för nu!

Ids inte hålla på och styra upp det mesta...

Ja just ja! Åker till Säfsen på Måndag för planeringskonferens i dagarna 3! Vi får se om det blir skoj eller inte! Lär i alla fall skriva en lista så jag får med mig allting! Vore katastrof som fan om jag glömde piller ellernåt pulver :/
Tur att jag inte har dialys i alla fall för då lär jag nog ha fått packat ordentligt!

Hur som haver är jag faktiskt nervös över att dra fram pillerburkarna bland folket där.... De flesta i styrelsen vet om det men nu är ju ALLA Dalarnas styrelser med.... Men det ordnar sig. Bara att säga som det är.
Fast ni vet ju hur jag är... Vill ju inte helst erkänna mig sjuk :/
Lär väl gå åt helvete nu när de blå får sitta i 4 år till....

Har funderat på en sak... Känner några Uskor som tycker Moderaterna är bra.... Fine, inte för att jag fattar varför för vi i vårt yrke har då inte fått det lättare.... Tvärt om!
Men hur FAN rent ut sagt, kan man sympasitera med SverigeDemokratena och vara USKA?!
Jag trodde att det var HELT omöjligt! Men det finns ju puckon överallt...

I vårt yrke där vi faktiskt har utbildning på att känna empati och medmänsklighet för ALLA, oavsett etnisk eller religiös tillhörighet! Det INGÅR i utbildningen!
Man lär ju vara helt bombad om man går till vallokalen och röstar på ett främlingsfientligt parti och sen går till sitt jobb som Uska och tar hand om människor?! I mitt yrke har jag tagit hand om människor från olika länder... Det ingår i mitt yrke. Om man sympasiterar med SD och sen ska känna empati för ALLA så anser jag att det är dubbelmoral så det skriker om det.

Faktiskt... Det talar emot varandra....

Det är för övrigt lönlöst att försöka ändra min åsikt i den frågan, för jag är så gammal så jag kom ihåg när SD kom på tapeten första gången.... Så små snorisar som vänder kappan efter vinden göra sig icke besvär!

Gammal och vis, det är jag det, har jag hört ;)

Sen hur mycket man litar på orden som kommer ut ur den munnen, det vette fan. Mina gaddningar är i alla fall betalda med PENGAR som jag har JOBBAT ihop... :P

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0