Ät skit

OMG... Ja vad säger man?







Där har ni det..
Citat tagna ur sitt sammanhang.

Hela smset Jocke skrev lyder så här:

"Aldrig i helvete att jag tänker sätta in nå pengar te dig. Tror du verkligen att ja tänker sätta in pengar på fonden så du kan köpa dig en ny hund o när du hotat dessie? Då är du ju ännu mer dum i huvet än va ja trodde. Du har ju tagit priset bara av att umgås me fredrik igen även fast du anmält han. E man så dum o inte kikar va de e när hunden skäller som aldrig förr så får man skylla sig lite själv också. Vem fan vill sätta in pengar när du skriver att dom ska gå till en ny hund? Då e man riktigt dum i huvet om man gör de."

Så var det. Nu vet ju inte alla om hela bakgrundshistorien med oss och Emma och det har ju ganska mycket med det att göra. Men att hänga ut så där på Facebook och skriva dynga är väl jävligt onödigt?

Vad fan, avundsjuka luktar illa och det kan jag ju tyda även här...
För övrigt är jag inte inblandat i stjälandet av nån hund. Vad ska jag med en sån till? Räcker med våra katter. Som det för övrigt inte är ett dugg synd om. Mer älskade katter finns det fan inte!

Men bra Emma. Jag fattar. Det är okey att ha en åsikt så länge man håller med dig? Finns väl ingen människa son har ställt upp på dig så mycket som jag ställde upp på dig förra sommarn/hösten? Och så gjorde även jocke.
Men det betyder väl ingenting nu? Var ju bara självklart att man skulle finnas där?

Om du tycker att du är sårad så ska du nog skaffa dig lite självinsikt.

Men jag har inget att be om ursäkt för. Förutom att jag var så jävla blind förra året.

Känslolösa är vi inte! Fattar bara inte varför andra ska betala en ny hund åt dig? ologiskt... Du resonerar på ett sätt JAG inte förstår. Men vi är väl olika.

Jaja, varsågoda och sprid lite dynga. Jag vet i alla fall vart jag står.

Puss!


Kommentarer
Postat av: Linda Martinsson

Men dra ända in i glödheta helvete... Vad fan är det här för inavlade och felknullade männsikor?!?! Smutskasta folk på Fejan går visst jävligt bra det, men att ta itu med sig själv å sina egna problem är visst en helt annan femma... FY FAN VA LÅGT!!!!!!!!

2010-08-30 @ 22:25:02
Postat av: Du vet vem jag är

Men dessie, om du inte bryr dig så varför skriva en hel novell dårå?! Om ni inte gillar emma så skit i det då? Varför gå och snacka massa skit bakom ryggen på henne för? Jävligt låååågt!!!

2010-08-30 @ 23:41:44
Postat av: mis

Suck!

2010-08-31 @ 10:08:59
Postat av: Dessie

Till "Du vet vem jag är" (Vem fan är du då?)



Tydligen vet du inte hur lång en novell är för en sådan har jag inte skrivit sen jag gick på högstadiet. Nej vi gillar inte Emma, av en del anledningar, men varför ska man bara skita i när det stå så på fejan? Det är väl bättre att skriva ut det så alla kan se det? Tycker då jag. det spelar ingen roll om vi gillar henne eller inte, att skriva dynga på facebook med en massa förtal är väl lågt om nåt? Och skit snackar vi inte bakom ryggen. Det vi tycker har vi sagt till henne, märkte du inte det? Det avr ju därför det blev så jävla surt ;) Vad är det jag har gjort som är lågt i den här historien? Kan du säga mig det för nu blev jag nyfiken :D

2010-08-31 @ 10:21:01
URL: http://amorningglory.blogg.se/
Postat av: Tessan

Det är ju ännu lägre att faktiskt skriva ut namn och komma med förtal på facebook, vilket faktiskt är olagligt.

OCH DET är väl om något, att gå bakom ryggen? Eftersom Dessie är blockad och inte kan försvara sig där.

2010-08-31 @ 12:58:49
Postat av: Linda Martinsson

HEJA TESSAN!! :-D

2010-09-01 @ 19:05:51
Postat av: Emma

Det roliga i det hela är ju verkligen att du själv är lika låg och lägger ut namn och då åker ju dit för förtal också! Och du har inte vågat sagt vad du tycker och tänker om mig utan bara sagt att du inte har tid och umgås med mig längre ! Och att inte stå upp och vittna för en misshandel som har pågått och att det kan hända andra människor , men hoppas du kan leva med dig själv! TÄNK om det skulle hända DIG och ingen stod upp och vittnade fast dom visste? och att du tycker det är fel att starta en insamling för att få tillbaka hunden och sedan vara ärlig om vart pengarna går till om hunden inte återfinnes så är du ingen djurvän!!! tycker synd om dom djur du har om du inte skulle sakna dom om dom dog eller blev stulen och skulle göra allt för och få tillbaka dom! OCH DESSIE HAR JU SJÄLV BLOCKAT MIG SÅ HON INTE KAN GÅ IN PÅ MIN SIDA, !! det är ju bra gjort om du ville försvara dig!? dags att ta bort blocken och våga diskuter då.. som jag sa att ALLA får ha en åsikt, även JAG .. har du yttrandefrihet och få säga hemska saker kan du va säker på att jag också har det=) se om du törs accpetera detta inlägg .. SOM SAGT .. ATT STäLLA UPP PÅ EN MISSHANDEL ELLER EN INSAMLING HANDLAR INTE OM MIG UTAN ANDRA MED MÄNNISKOR OCH HUNDEN!!! så det är inte mig du ställer upp på eftersom du frågade varför du skulle vittna och inte förstår varför man kan skänka en krona .. Och så som du ställde upp i sommar har du fått väldigt mycket för också för jag gjort allt i min makt att få vara din vän och finnas där för dig och bjudit hem dig på festligheter och student, födelsedag och försökt träffa dig på din födelsedag .. SÅ FÖRSÖK INTE ENS SMUTSKASTA MIG ! finns väldigt mycket jag gjort för dig med som du tydligen inte värdesätta.. och är någon misshandlad är det ganska normalt att man faktikst ställer upp på offret om man en vän .. varför ska man ALLTID ha något tillbaka? är man snäll bara för att tjäna på det? " du skall tjäna din nästa " inte kräva desamma av den !!

2010-09-01 @ 23:59:38
Postat av: Anonym

Emma både jocke och dessie har gjort så jävla mycket för dig som du inte ens har tackat dom för eller gjort något för dom.

Du snackar om saker du inte vet ett jävla skit om bara för att försöka få dom att se ut som dåliga människor som i själva verket är du själv.

Du borde skämmas för hur du har betett dig.

Bara för att man inte resonerar som du så är man inte en hemsk o elak människa. Du resonerar på ett sjukt konstigt sätt som jag inte fattar mig på.

Du lever ju bara på att andra ska tycka synd om dig.

VÄX UPP FÖR FAN!!!!!!!!!

2010-09-02 @ 12:16:21
Postat av: Hinkan

Desideria det här är väldigt sjuka människor du har att göra med och det går inte att resonera med människor som har psykiska problem... Tycker du är stark som vågar stå på dig det visar kurage, något som de andra inte verkar ha. Väx upp och skaffa psykologisk hjälp istället för att låta erat "illamående" gå ut över Dessie.

2010-09-02 @ 15:11:32
Postat av: Emma

jag har tackat dom nog många gånger och visat min tacksamhet !! Kanske inte i pengar om dom var ute efter det men i vänskap ! Och jag vet vad jag snackar om eftersom jag är jag själv som blivit utsatt för deras beteende och handlingar !! ingen är perfekt och det är knappast du eller dom eller jag !! Men det finns gränser till hur man själv beter sig om man tycker jag beter mig illa.. och som sagt jag är inte 30 år utan 19, skillnad? JA! Varför försöka tro att man är 30 när man är 19 ? jag lever åtminstone upp till min ålder som vissa andra inte gör! Och vore jag psykisk sjuk borde jag ju inte bli erbjuden jobb på psyket eftersom dom inte antäller vem som helst =) men på äldreboende verkar ju vem som helst få jobba .. Och mitt illamående går inte ut över dessie utan detta har hon och jocke skapat så fint själv ! dom får faktikst också lära sig att ta ansvar för vad dom gör och säger, precis som jag. Och angåenge mitt resonemang så är vi ju alla olika och tycker olika, och därmed behöver du inte ens förstå hur jag tänker och tycker för du har inte levt mitt liv eller gått i mina skor! men empati och förståelse är något alla människor borde ha!

2010-09-02 @ 20:20:35
Postat av: Hm...

"du själv är lika låg och lägger ut namn och då åker ju dit för förtal också!"

- Vet du ens vad förtal är för något? Kolla upp det innan du yttrar dig. Och det är faktiskt en printscreen på något DU startat, där DU lägger ut namn bakom deras rygg på en community och pratar bakom deras ryggar..

"Och att inte stå upp och vittna för en misshandel som har pågått, men hoppas du kan leva med dig själv!"

- Kan DU leva med dig själv? Du fick hjälp och stöd under tiden det pågick, men valde ändå att träffa honom. Först anmäler du karln, idag umgås ni. Det är lite dubbelmoral och du gör enbart dig själv till ett offer, ingen annan kan hjälpa dig förutom du själv. Enbart du kan gå därifrån. Att försöka ge andra dåligt samvete för något du väljer att vara kvar i....

".....du ingen djurvän!!! tycker synd om dom djur du har...."

- Ursäkta? Vad har det med saken att göra?? Problemet kanske ligger hos dig? Inte om hon är djurvän eller inte.. Du säger att hon smutskastar, vad gör du då??! Du bara hasplar ur dig en massa påhittat svammel i desperat försök till att smutskasta.

"ATT STäLLA UPP PÅ EN MISSHANDEL ELLER EN INSAMLING HANDLAR INTE OM MIG UTAN ANDRA MED MÄNNISKOR OCH HUNDEN!!!"

- Hm.. DU anmälde honom för att han misshandlade DIG, så då handlar det väl om dig?? Och en insamling som har med DIN hund att göra, handlar ju också om dig? För pengarna skulle du ju använda antingen som hittelön eller till en ny hund till DIG själv. Inte direkt till djurens rätt/förening... För då hade det handlat om andra!



Ha lite mer rent mjöl i påsen innan du talar!

Att bara försöka ge andra dåligt samvete och leva på "tyck synd om mig" kommer man inte långt på. Kom igen när du har växt upp.

2010-09-02 @ 22:03:46
Postat av: Emma

Och till dig Dessie .. Om du nu skulle vilja ha något för den sommaren vi umgicks så hör av dig så ställer jag upp på det och erbjuder det jag kan hjälpa dig med om du inte känner du fått tillräckligt, och nu har jag tagit bort inlägget på facebook om ni tog illa upp så ursäkta! Från och med nu tänker jag inte lägga ner tid eller enerige på att vara arg eller frusterad på dig och dina handlingar utan nu vill jag klart och tydligt be om ursäkt och säga att jag inte pratar skit om dig om du nu trodde det, har mina vänner till annat enda jag gjorde var att dela med mig om min åsikt på facebook men tog bort den eftersom det triggar igång dig att prata ännu mer skit om mig .. Och snälla du, istället för att skriva på facebook och blogg om mig kan du väl vara snäll och mogen och leva upp till din ålder att ta det med mig? och tycker även du kan låta bli mig och sluta prata om mig eftersom jag ger mig, för det går på tok för långt att sitta och bråka över internet. Lev ditt liv och låt mig leva mitt liv, och vill jag höra av mig eller skicka sms så istället för vara otrevlig så svara hellre inte! Tycker du också borde tycka det är tråkigt och drygt och sitta över internet och bråka och bete sig såhär? för du är faktiskt inte ett dugg bättre än mig när du skriver som du gör.

2010-09-02 @ 22:04:14
Postat av: Emma

För att klart och tydligt igen säga sanningen har jag inte anmält någon, eller har ni bevis på det? nej då så! Utan det var en vännina som brydde sig och vågade bry sig och göra något åt saken och att jag umgås med honom har ingen att göra med om ni inte varit i samma situation för då förstår man att det är inte så lätt som det verkar att gå ifrån det som varit om, och stödet som jag fick pågick inte länge nog för att kunna klara av det utan det stödet försvann när jag äntligen gjorde som dom uppmuntrat mig till, alltså flyttade ifrån honom och sa upp kontakten men hur lätt är det att stå på sig om dom vännerna försvinner när man gjorde som dom sa då? det är inte allt lätt att vara ensam och inte ha något stöd och sedan stå på sig utan då faller man LÄTT tillbaka i samma mönster.



Och insamlingen kommer gå till hittelön eller ny hund och det som blir över eftersom jag inte kommer överskrida den summa som jag köpte albus för kommer jag skänka till andra behövande djur, men eftersom ni inte vet något eller är insatta är det lätt att döma och eftersom ni själv inte varit med om det. Som sagt, vänta tills det händer er själva, då kanske ni inte skämtar om det eller sparkar på någon som ligger ner. Har lärt mig mycket av mina erfarenheter och det är att skulle aldrig säga som er. hur kan ni ens lägga er i en misshandel ni inte vet något om? hur kan ni veta hur det känns att bli bestulen av en hund? eller att du är 19 år och inte har bra inkomst? och att du vill kämpa för alla djurens rätt att bli säkrare? eller att vara långt ifrån familj och släkt?



Även om det är något jag har startat så gör det inte rätten till att lägga upp på någons blogg eftersom Dessie inte har rätten till min sida och därmed inte rätten till att se eller veta vad jag gör och skriver, och hon har absolut inte mitt medgivande att lägga ut det, vilket jocke sa till mig att alla kunde få läsa för det struntade han i. Men tyvärr så struntar inte jag i det, och som sagt jag tog bort mitt inlägg och visade mig lite vuxen medans nån väljer att ha kvar det och visa sig mindre.

2010-09-03 @ 18:14:44
Postat av: .......

Emma...

Polisen sa själva att du själv hade anmält, men fine. Poängen var inte den, och du vet inte vad folk har för erfarenheter - eller hur? Dom kanske pratar utav egna erfarenheter, kanske har dom varit med om samma? Man kan inte förlita sig på att andra ska göra jobbet åt en, största delen måste du göra själv. Du kan inte ge vännerna dåligt samvete för att du gick tillbaka till honom - det var ditt egna val. Visst är det lätt att falla i samma mönster utan stöd, men du måste hitta din egna inre styrka också! Och kom inte och säg att jag svamlar, för jag vet exakt vad jag pratar om! Kanske nådde dina vänner en gräns, att dom inte orkade nå mer? Kanske försökte dom så pass, men upptäckte att du upprepade gånger ändå gick tillbaka, och det gjorde att energin för dom försvann?



Sen att bli av med en hund.. Snälla du, vi förstår visst hur det känns. Man kan aldrig säga att folk inte vet, om man inte vet deras bakgrund eller erfarenheter - du säger ju så själv? Eller hur? Du måste vända på det du säger, så ser du vad jag menar.



Dessie har rätten till det du skriver om henne, eftersom du skriver ut både för- och efternamn. Du hade ju inte hennes medgivande, eller hur? ;) Om Jocke sa att han sket i det, så gällde det enbart honom - men du la ut BÅDAS och drog bägge över samma kant. Sen får man aldrig, oavsett, ge ut fullständiga namn utan medgivande.



Men men...

Bättre är nog att stryka ett streck, låta varandra vara helt och hållet.

Ingen vill ju att det ska vara så här, där är ni nog överens.

2010-09-04 @ 10:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0