Jag är dyr i drift idag!

Jaha körlektion alltså.... gick väl bra tyckte läraren i alla fall.. inte vad jag tyckte men men, vem vet vilka han får lära annars? jag kanske inte är ett sånt hopplöst fall??

Skulle ta bussen hem som vanligt... satt vid hållplatsen en halvtimma innan utsatt tid. När bussen kom gjorde jag som jag alltid gör. tog mina saker och ställde mig på trottoaren i god tid och tog ögonkontakt med chauffören... han såg mig och saktade in vid kanten och sen åkte han!

Jag vinkade och ropade men inte stannade han... blev fasen gråtfärdig.... Tänkte vad gör jag nu då? Ringer Leif? Ringer Annica? Eller vad sjutton?

Jag ringde Dalatrafik. Frågade om jag skulle gå hela vägen hem? Hon kontaktade trafikcentralen som slog fast att bussen hade kommit för långt för att vänta (No shit sherlock med den telefonkön) och beställde taxi åt mig.... 770kr kostar det att åka Borlänge-Insjön.... Jag hade nöjt mig med att få åka gratis hem med nästa buss... Men men....

Nu har jag ätit lunch elller är det munch? (mellenmål + lunch)... och dtuckit kaffe...

Ikväll blir det pastasallad med räkor... Mumma! =)

Förresten fick jag ett glädjande samtal idag så den 25e ska ni tänka goda tankar till mig kl 14 =)

Krampuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0