Ingen värme, inget vatten, för i Helsike!

Jaha ja.. dagen började väl inte så himla bra eller vad tycker Hinkan?

Ska ta det från början: Det har smält till med -15 grader här i Leksand. Så jag sa till mamma att nu är det då dags att beställa lite villaolja. Fast det har vart kallt länge... Igår kom oljan ovh vi brassade på brännaren. Inte blev det varmt inte. Luftade elementen, inte varmt. Vi tänkte: vi väntar tills i morgon, är det inte varm´t då så är det något fel.

I morse var det 12 grader inne. Det har vi visserlgen haft i några veckor nu men nu var ju pannan på! -22 grader ute....
Hinkan kom o vi skruvade rattar o grejade. Till slut fick vi tag på en rörmokare som tömde systemet på luft ( I don´t know, jag är inte rörmokare), Ganska svårt att göra själv.... Sen åkte han. Nu var jag i Borlänge o Kase var hemma...

Ringde när jag kom till Hinkan och fick meddelandet om att det inte fanns vatten inne... Men fy fallera! Vattenlåset har frusit och nu har jag 2 stycken rörmokare i pannrummet som bränner med gasolbrännare för att tina upp....

Till råga på allt höll vi inte på att komma ut från gården för jag körde fast... däligt skottat =) Men efter mycket om och men så kom jag loss..

Köpte en kupévärmare idag. Ska installera den här framöver så slipper vi frusa ihjäl när vi ska någonstans...

Nä nu ska jag gå och se hur det går för dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0