Första olyckan avklarad!


Var till Borlänge med Hinkis idag. Vi skulle fika och köra lite rödljus och sånt. har ju halkis snart så det är dags att sätta skiten nu.

Vi tog skogsvägen hem. Efter en välbehövlig kisspaus på en mötesplats blir vi omkörda av en volvo v40 med pensionärspar i.

De körde typ 30 så vi ville köra om. Det fanns gott om mötesplatser så det skulle väl inte bli något problem. Sagt och gjort. vi visar att vi vill köra om och gubben kör in på en mötesplats och stannar. Vi börjar köra om långsamt och när vi är jämsides börjar gubben köra!

Summan är: Jag blir prejad i diket! hinkan skriker och gestikulerar åt gubben att stanna (så vi kan köra förbi och därmed inte volta ner i diket). Men gubbjäveln fortsätter att köra och skriker åt oss!

Som tur är så höll jag huvudet kallt och lyckades ta oss upp ur diket helskinnade!! Jag stannade, hoppade ur bilen och springer runt för att se om det är någon skada. (Hade lånat sambons bil).

Tror ni pensionärsparet i den gröna Volvo v40´. från 98 stannade och kollade så vi och bilen var hela?? Bej, det gjorde dom inte. Vilekt rubriceras som smitning i detta land. Med tanke på att det var han som orsakade olyckan så är det hans förbannade skyldighet att ta reda på hur det har gått....

Fy fan vad förbannade vi var! Mer arg än rädd....

Jag fattar inte hur man kan få köra bil hela livet utan att någon kollar att man är trafiksäker...

Nä, fy fan

Akta er för den!
Skitgubbe-bilen..... Bor i Insjön

Grön Volvo v40 98 års modell....   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0