Möte= mötas, umgås, trevligt?

ja vi hade ju p-möte igår dårå... Åh hej du vilket hejdundrande trevligt möte... Varför aktiverar vi inte de boende och umgås med som? Jo, för att vi helt enkelt inte hinner! Så hjärtans enkelt är det faktiskt. Sen när man får 5 minuters andningspaus vid en 12 så kanske man vill andas när man väl får chansen. Viss nattpersonal tror ju uppenbarligen att vi bara lallar runt och sitter på röven hela dagarna bara för att vi har blivit av med tvätt-turen. Ja men visst så är det! Bara för att vi slipper tvätta på dagarna så har den turen INGENTING att göra. Jo visst!

Det är s'kert personalens fel att vissa boende är taskiga mot andra. ja visst! varför inte? Vi säger så. MEN, sen att jag ser att vissa boende ser väldigt ledsna ut och som om de håller på att börja gråta det räknas inte. Ja jag ser det. för jag jagar inte runt med tvätt eller står och stryker skjortor. Jag observerar våra boende och hur de reagerar på vissa saker. Men vi ska ju inte hålla på och vara i köket ju,,, Nej, men då ser man ingenting heller... Puckon...
Så länge det ser bra ut utifrån så... Men JAG har då ALDRIG sett det.. nej det förvånar mig inte ett dugg. Ishäxor....

Självkänslan sjukner, tur man ska på Mia Törnblom....

Kommentarer
Postat av: Maria

Men usch vad trist det låter..Vet precis hur det var när vi var så lite personal innan det blev omorganisering..man fick prioritera bort det viktiga för att hinna med det praktiska...Men ni är duktiga som orkar med!

Kramar

2008-11-06 @ 14:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0