Tjejruset Del 2

Igår jobbade jag 7-15, sen hem till Annika som för övrigt hade bakat en smaskig kaka =) tackar!  Vi drack lite kaffe, åt kakan och åkte sen de 200 metrarna till jobbet där vi skulle mötas. Vi var 6 stycken som skulle med så vi blev två bilar. Plarsan åkte med oss. Trevlig bilfärd förresten, vi avhandlade allt från jobb till religion =)

väl framme fick vi våra tee:s och sen åkte vi hem igen!! Nädå det gjorde vi dåå rakt inte =) men vi gick runt på området då det var en timma kvar till starten. Det var naturligtvis kallt och det regnade.

Den utlovade uppvärmningen uteblev pga tekniska problem men eftersom vi skulle gå så gjorde inte det oss någonting. När starten gick så drog ca 1800 tjejer iväg (en utklädd man också faktikst, från vår grupp) och vi gick iväg, sen gick vi och vi gick och vi gick lite till =)  Vi gick längst bak med permobilerna, som på något konstigt sätt var före oss vid målgång utan att de hade passerat oss... skumt värre... det var faktiskt ganska många som genade llite här och var. Vad ska man då gå för?

När vi kom i mål så stod våra kollegor och hejade på oss, roligt =)  jag och Annika fick tiden 01.02.57 på 5 kilometer och det är en helt okey tid. Men nästa år mina vänner så ska jag satsa på att jogga i alla fall några bitar på vägen och tiden ska vara kortare!

Tävlingsinstinnkten har satt igång och laddningen börjar nu!

Kort från Tjejruset kommer när Annika har vaknat för jag tog med hennes kamera =)

Kramar

För övrigt så är allt bra, ska jobba i kväll och har inget träningsvärk och ontet i foten börjar ge med sig. Har min normala trötthet och börjar tro på järnbrist. Vädret suger skit och det har snöat i Rättvik, ett par mil härifrån.... Vill ju ha sol! mina planterade blommor är på dödens båt... trist som fan. Hoppas det vänder...

För övrigt är det som vanligt! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0