No shit Sherlock...

Läste en artikel från på text-tv idag. En dam på 89 år hade kört på en fotgängare utan att märka något och dragit honom med sig under bilen en lång bit...

Vem är förvånad? Inte jag i alla fall....  jag är av den årikten att körkorten ska omtestas vid en ålder av 65 år och testas om igen vart 5:e år.
Sorry men man är fan inte kapabel att köra bil när man blir äldre vad man än tycker själv. En stor varningsflagga är när mor/far/morfar/farfar etc säger; jag måsste åka innan det blir mörkt så jag ser så dåligt i mörker. Stop! Borde kanske inte köra alls? reaktionsförmågan är i princip noll och regler och väghyfs är inte direkt uppdaterade...


Nej du, trafikfara? jajamensan

Ps,  Är fullkomligt medveten om det finns 20-30-40 osv-åringar som kör kasst men just nu var detta aktuellt

Doris kör bra... när hon inte blundar =) hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0