Lortig kattunge

Igår såg jag att Seifer ser lite konstig ut vid näsan... han var svart vid "nosvingarna" liksom. Daniel sa att han har svart färg där, alltså att det ska vara där men jag skrapade lite med nageln och insåg att katten var lortig! 
Men fy fallera!

Tog en grundlig titt på katten och insåg att den var skitig i öronen och på bakre trampdynorna också. öhh... 10 veckor gammal hur går det ihop? Jag fattade nada.  Jag o Daniel tog i krafttag och nu är katten rengjord så gott vi kunde och nosen är numera rosa, som den ska vara. Vill inte tänka på varför han var så smutsig men hoppas att det inte är något bestående problem som han har...

Hämtningen av honom igår var ju lagom kul förresten, Pia på jobbet ringde till dom som hade kattungarna och sa att nu hämtar dom kattungen. Det var på tiden. Då helt plötsligt ska de ha 100kr för den. Visst det är inte mycket pengar men det har inte vart tal om några pengar förut. Specielt inte som Daniel har försökt laga en moppe åt dem som han kunde ha tagit 500-600kr för. Nu tog han 200 för det med strök det för att vi skulle få en kattunge av dem...

Alltså folk som i princip lurar av mig pengar är jävligt lågt stående i mina ögon.... Trodde faktiskt inte det om dom men jaja.. jag betalade i alla fall men det tog emot.... Tycker att det är jäkligt dålig stil..........


Nu ligger Seifer i alla fall bredvid mitt ben. Han sov i sängen i natt men jag och han gick ner i morse för han behövde nog på toa. så vi låg på soffan och sov sen. Tur att vi har en jäkligt skön soffa =)

Idag har jag inte gjort så mycket, passat på att vara ledig =) ska ju jobba i morgon igen.......

Det har förresten försvunnit pengar från personalkassan på jobbet. Fy fasen vilken tjyvaktig skata det måste vara! Sno från kollegor.... Illa!! Det har förvunnit ca 1600 kronor tydligen... det var mycket intressant att höra vem Pia misstänkte och jag är benägen att hålla med..... Hoppas att det kommer fram vem det är och att den polisanmäls. Den som har tagit har på sig till den 1/7 men jag tycker att det skulle ha anmälts på en gång.... Nånstans måste man dra gränsen.

Tror inte att det kommer att komma fram vem det är men jag hoppas att det gör det......

Här kommer lite bilder på Seifer, före rengöringen dock....

Seifer första kvällen hemma. 7/6-08Busar första kvällen hemma 7/8-08Balthazar var som sagt inte så himla impad Seifer sover 7/8-08 Här ser man hur lortig han var...


Fler bilder kommer =)

Kommentarer
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Vilken söt! :)

2008-06-09 @ 10:15:08
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0