"Tjänsten är överbelastad, var vänlig försök senare"

Jo du, nu har den vart överbelastad i två dagar och hur ska man då kunna säga att man inte kan betala tillbaka bostadsbidraget?

Ringe soc i den stad jag bodde förut och sa att det är väl inte meningen att jag ska betala tillbaks pengar som har ingått i min norm? Min förra handläggare var inte där, inget ovanligt, när jag hade honom var det fan lika svårt att få tag på honom som att få tag på Prinsen av Dubai... Han ska tydligen vara tillbaks  på måndag, får försöka ringa då. inte en chans  i världen att vi ska betala det här med egna pengar. Tänk om soc kunde sluta fucka sig för människor som försöker får ordning på livet. jag menar, vi gick på soc i ca 6 månader och det var ett evigt bråk. Men vissa kan vägra jobba och supe hela veckorna och ändå gå på soc. Inga krav där inte! Då har jag inte ens börjat prata om alkoholisterna/knarkarna som inte kan jobba och går på soc och är sjukskrivna för att dom har en "sjukdom". Men fy fan! vart går gränsen egentligen för hur mycket man kan utnyttja myndigheterna?

När vi gick på soc så hade många unga månniskor skitit i att betala hyran så om jag skulle betala den själv så skulle de ha ett kvitto på att den var betald! Jag! Som aldrig har missat en hyra i hela mitt liv!
Nädå, trampa på dom som verkligen försöker, som tar ett skitjobb med skitlön där man blir nedvärderad och uttvingad ur facket för att arbetsgivaren inte vill betala riktig lön. Jodå, arbetsförmedlingen hade ett finger med i det spelet också, är det överallt det är så här eller bara i H.............? Riktigt sjukt är det i alla fall.

Lurad på semester, försök till att luras på ca 10000 när han slutade... Fy fan. Alltid är det nåt. Nu är han lovad ett annat jobb där han trivs och får riktig lön! = laglig lön.

Nä, jag blir bara förbannad när jag tänker på hur det har varit, nu kommer tydligen det förflutna ikapp, som vanligt.
Men jag ger inte upp, sån är jag, min ilska och beslutsamhet driver mig.

Ska kolla om dom har slutat vara överbelastade nu.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0