Fettspöken i mitt huvud?

Undrar bara; hur i helvete kommer det sig att när man har pyjamas på sig så känner man sig ganska smal men så fort man drar på sig vanliga kläder så är man jordens fläsko helt plötsligt? Märkligt.. Baggy-grabbarna kanske är något på spåren?

Anyway, sitter framför tv.n och glor lite slött. Ska snart iväg till jobbet för möte. Sen ska jag jobba kl. 17. Orkar fan inte gå hem emellan så jag tar med lappisen och skriver ett brev till försäkringskassan som tycker att vi ska betala tillbaka bostadsbidrag från 2006.

Det var så här: vi gick på socialbidrag under en period, vad gör man? Inget man blir rik av, man tar sig knappt igen månaden för fan. Vår handläggare sa åt oss att vi var tvugna att söka bostadsbidrag, det var bara så. Annars hade dom dragit av de pengarna från vårt bidrag ändå. Så visst det gjorde vi, och vi fick 1100 kr/månad, pengar som blev minus på bidraget så vi fick inget utöver "normen". Sen fick sambon jobb och vi anmälde direkt att vi inte skulla ha bidrag mer. Fick ändå en månad som jag betalade tillbaks på sekunden!

nu vill dom ha tillbaka pengarna för att dom har räknat ut att vi har tjänat för mycket. Jeez, nu ska jag övertyga dom om att vi inte ska betala tillbaka detta. Vad jag vet så betalar man inte man inte tillbaka socialbidrag, hade vart skillnad om vi hade haft jobb den här tiden, då hade jag inte sagt nåt men vi blev befallna av soc att söka. Nej vi får se hur det går. Drygt är det i alla fall, alltid är det nåt som ska ordnas....

Nu ska jag gå och hänga in lite kläder i garderoben som jag bara har slängt i skåpet. Vilken slarver jag är,,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0