Torrt som i öknen

ja jag vet, men varje gång jag har loggat in och ska börjat skriva så har jag fått något annat för mig..

Få se nu... Lördag. Brolle!!! Yay! Han kom och segrade. Vilken pudding I tell Ya =)  det som var kasst var att de som arrangerade hade smällt upp ett stort tält (regnrisk i guess) men de var ju tältduk runt hela alltihopet så man såg ju mindre liksom.. Som tur var så hittade jag o Tajna ett fönster där vi stod och dregglade och stampade takten. En riktig talang den där =)


söndag: Jobbade som ett as och ändå gick allt åt skogen! Hur mycket som helst att göra och ingen tid att göra det på...  oroliga boende och en annan blir ju stressad och snäsig.... Vi behöver högre personaltäthet!!!  ta några från demensboendena! De bakar inte ändå eller umgås som det är meningen att de ska göra.... I Know it!!
 
Seifer gjorde illa sig på söndag morgon eller natten så han haltar...... hmm... är antagligen bara en stukning för det går då att vrida och vända och greja... men det är väl en olycksfågel det där...

Måndag: Fick besök av Hena och min Sebb <3 <3    sen var jag på fotvård... det var skönt faktiskt och nu har jag inga hårda grejor som gör ont =)  Lovely oc h värt varenda spänn!

idag: ska jag jobba, börjar kl 15 och slutar 21.... ganska lagom men jag vill vara rik och bara nöjesjobba =)  Det är för slitit känns det som.....

Funderar fortfarande på att byta portal till wordpress men jag vill fasen inte tappa min härliga design!! jag har ju gjort den alldeles själv =)

Har börjat spara till ett körkort förresten =)  Jag sitter på blocket och kollar på bilar och bilstereor =) Det är ju ett måste så jag kan spela Torvald på högsta volym! Vill du åka med mig då Doris? haha!


Ont i tassen           Blommorna jag fick av älskling:  



Kommentarer
Postat av: Maria

och jag måste faktiskt kontra dig på vad vi gör och icke gör på demensboende..vi aktiverar (stickar, läser, bakar, promenerar etc)visst våra boenden precis som vi ALLTID försökte göra innan vi fick mer personal oxå även fast vi gick på knäna (då vi hade ännu mindre personal än er..)Jag tycker såklart oxå att det ska finnas mer personal på de särskilda boendena och att det inte ska vara någon skillnad då dem gamla behöver stimulering och sällskap oavsett vad men vi har ex.vis samma gamla täthet som förr på helgerna men är såklart tacksamma för att vi ändå är mer personal nu än förr..Ta inte illa vid dig men jag tycker inte att du har en rätt uppfattning om vad vi gör och inte..Kram Maria

2008-08-19 @ 15:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0