familjen

Idag gick jag upp kl 11! Behövde verkligen den sömnen nu.  Har haft besök av  Björne och nu har jag just ätit frukost/lunch/mellanmål.... hmm... Pastasallad =)

Mamma ringde idag. Tydligen har min mormor haft ont i ett bröst och ssk undrade om mamma tyckte att de skulle gå vidare och undersöka eller bara låta det vara. Så här är det: mormor har Alzheimers sjukdom. Hon är inte riktigt med i tid och så men är pigg på benen och har en bra livskvalitet. Som mamma sa: hade hon vart ett kolli så hade det vart en annan sak.. Alltså: undersökning gjordes. Resultat: De hittade en knöl i armhålan... Eftersom mormor är opererad för bröstcancer tidigare så ska hon in för mammografi 18e.

När fan ska det här ta slut? Helt plötsligt har vi bara sjukdomar i famljen. Mormor med sin alzheimers och jag med mina kassa njurar.... och nu detta.

Jag måste säga att jag är rätt bitter över att jag inte har fått haft "kvar" någon av mina älskade morföräldrar. Morfar, världens bästa, dog -93 när vi var på husvagnssemester.  Skönt i alla fall att mormor är pigg kroppsligt sett men ajg hade velat prata med henne om saker och ting och lärt mig saker. Hon var ju den som alltid har gjort saft, gele och kräm. Gett mig det jag vill ha och hjälpt mig.   Min Mormor och Morfar är nog det bästa som jag har haft i mitt liv. Jag har spenderat mycket tid hos dom. Somrar när mamma har jobbat och skollov.....

Blir ledsen när jag tänker på det här.... Hoppas att det inte är något allvarligt de hittar. Vet ju inte om Mormor orkar...

Fy fallera...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0